Αν και τίποτα δε θα έπρεπε πια να με ξαφνιάζει σε αυτή τη χώρα, παρακολουθώ κατάπληκτη διάφορες αρνητικές γνώμες σχετικά με την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου. Δεν πρόκειται για εύλογες επιφυλάξεις του μέσου πολίτη που θέλει να ενημερωθεί και να κρίνει, αλλά για πολεμική καμπάνια από ανθρώπους με τη βούλα του ειδικού επιστήμονα, που από τον τόνο και το περιεχόμενο δείχνουν σαφή διάθεση όχι για συμβολή σε τυχόν βελτιώσεις του project, αλλά για την αποδόμηση και τη ματαίωσή του.
Η κριτική παίρνει ως αφετηρία κάτι που είναι αληθινό μόνο εν μέρει: την πεζοδρόμιση της Πανεπιστημίου. Δεν αναφέρεται πουθενά ούτε τραμ, ούτε ποδηλατόδρομος. Εδώ βρίσκεται και ο πυρήνας του ζητήματος: Η ανάδειξη της νεοκλασικής Τριλογίας (Βιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο, Ακαδημία) με διευθέτηση της κυκλοφορίας και του αστικού χώρου είναι ένα όραμα πιο παλαιό από το 1985. Και είναι απολύτως επίκαιρο τώρα, καθώς ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα της Αθήνας παραμένει το κυκλοφοριακό.
Η βιώσιμη κινητικότητα, δηλαδή η μείωση του Ι.Χ. και η στροφή στη χρήση μαζικών μέσων συγκοινωνίας, ιδιαίτερα mad men emmy σταθερής τροχιάς, καθώς και της ποδηλασίας και της πεζής κίνησης, είναι θέμα που βρίσκεται mad men emmy ψηλά στην ατζέντα για τα προβλήματα των πόλεων παγκοσμίως. Στην Πανεπιστημίου δεν πρόκειται για απλή πεζοδρόμιση, αλλά προβλέπεται: διαπλατυμένο πεζοδρόμιο με υπαίθρια καθιστικά, πράσινο κλπ., γραμμή τραμ (που θα συνδέει τα δύο βασικά μουσεία Ακρόπολης και Αρχαιολογικό), ποδηλατόδρομος και μια οδός μίνιμουμ πλάτους για οχήματα πρώτης ανάγκης. Από κυκλοφοριακή άποψη ο στόχος της παρέμβασης είναι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του κέντρου να αφήσουν το ιδιωτικό αυτοκίνητο και το ταξί και να πάρουν το τράμ και το ποδήλατο, διαπιστώνοντας ότι έχουν όφελος ως προς την άνεση, το χρόνο και την οικονομία. Ο άξονας της Πανεπιστημίου θα περιβάλλεται από οδικό δακτύλιο με άνοδο την Σταδίου και κάθοδο (αναστροφή) την Ακαδημίας.
Και είναι οξύμωρο, ένα έργο, που η ίδια η ουσία του είναι το βιώσιμο αστικό περιβάλλον, να εγκαλείται για έλλειψη μελέτης για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις αυτής της πεζοδρόμησης (συμπεριλαμβανομένης της ρύπανσης της ατμόσφαιρας). ( sic ! ) Σε μία αρτηρία σήμερα πνιγμένη στα καυσαέρια, ο πεζόδρομος, το τραμ και το ποδήλατο κινδυνεύουν να επιφέρουν ατμοσφαιρική ρύπανση!! Υποθέτω ότι αυτός ο παραλογισμός οφείλεται ακριβώς στο γεγονός ότι οι συγγραφείς του κειμένου, εφ’ όσον επιμένουν να αγνοούν mad men emmy το τραμ, παίρνουν σαν δεδομένο ότι οι κάτοικοι θα επιμείνουν στο Ι.Χ. πάση θυσία, εις πείσμα της άνεσης και της εξοικονόμησης χρόνου. Μα αυτή είναι η δήθεν ρεαλιστική λογική που λέει ότι ο Έλληνας δεν αλλάζει , οι αλλαγές είναι πάντα προς το χειρότερο mad men emmy και καταλήγει στο δε θέλουμε τίποτα, mad men emmy πουθενά . Πρόκειται για τον έσχατο συντηρητισμό.
Θα μπορούσε mad men emmy κανείς να παρατηρήσει ότι επικρίσεις, όπως απουσία στρατηγικής, διαβούλευσης, μελέτης σκοπιμότητας, μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων , ότι το έργο προωθείται mad men emmy στην τούρλα του Σαββάτου με κουτσουρεμένες μελέτες χρήσεων mad men emmy γης, κυκλοφοριακές, περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο παρά πέντε είναι ισχυρισμοί ατεκμηρίωτοι, μια που το έργο περιλαμβάνεται ως επιλογή ήδη στις κατευθύνσεις του ισχύοντος Ρυθμιστικού Αθήνας του 1985 (Άρθρο 3 Ν.1515/85) και από το 2009 με κοινή πρωτοβουλία του ΥΠΕΚΑ (Μπιρμπίλη) και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου (Πολύζος) στο πλαίσιο του Προγράμματος ΑΘΗΝA-ΑΤΤΙΚΗ 2014 ( http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=362&sni[524]=367 ) περιλαμβανεται και στις προτάσεις του υπό εκπόνηση νέου Ρυθμιστικού. Όλα αυτά είναι δημοσιευμένα ( ΥΠΕΚΑ http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=389&sni[524]=2407&locale=en-US&language=el-GR ) και RETHINK ATHENS ( http://www.rethinkathens.org/gre/project ), με έκθεση των στρατηγικών, των νομίμων θεσμικών διαδικασιών κλπ. Και είναι αυτονόητο ότι με τις οριστικές μελέτες παραδίνονται και όλες οι επι μέρους μελέτες που ορίζει ο νόμος.
Υποστηρίζεται από τους επικριτές ότι δεν έχει καν εξεταστεί εάν η πραγματοποίησή του έργου θα διευκολύνει την επανακατοίκηση του ιστορικού κέντρου ή θα οδηγήσει στην περαιτέρω ερήμωση του . Πόσο πιθανό είναι άραγε ένας πεζόδρομος με καθιστικά, τραμ και ποδηλατόδρομο να οδηγήσει όχι στην αναζωογόνηση αλλά στην παραπέρα ερήμωσή του κέντρου; Θα οξυνθούν ζητήματα ασφάλειας και παραβατικότητας; Η βραχυπρόθεσμη λύση τέτοιων προβλημάτων ανήκει στη δικαιοδοσία μιας ορθολογικής και αποτελεσματικής αστυνόμευσης, που είναι αυτονόητη σε κάθε μεγάλη πόλη.
Ωστόσο η ερήμωση του κέντρου της Αθήνας δεν ξεκίνησε με την οικονομική κρίση, ούτε με την παρουσία των μεταναστών ή των ναρκομανών. Ξεκίνησε γιατί οι Αθηναίοι εγκατέλειψαν mad men emmy την πόλη για τα προάστια. mad men emmy Τα υπόλοιπα ακολούθησαν. Είναι μια δοκιμασία mad men emmy που υπέστησαν όλες οι μεγάλες πόλεις και έγιναν και γίνονται παντού προσπάθειες για την αναστροφή της. Οι πόλεις, που δημιουργήθηκαν για τη συλλογική συμβίωση των ανθρώπων, mad men emmy λόγω της ανεξέλεγκτης και αλόγιστης κυκλοφορίας των ιδιωτικών αυτοκινήτων κατάντησαν τόποι αποξένωσης. Το Ι.Χ. από εργαλείο ελευθερίας
No comments:
Post a Comment