Tuesday, January 28, 2014

Kartais koks nors portalas, fasadas ar visa bažnyčia atskleidžia simbolišką prasmę, visiškai svetimą


Taip sakydavo mano jaunystėje... Bet regis dabar jis - ne toliau Berčiūnų ar kito priemiesčio. Rengiatės? Prisimenate? Ar svajojate?  Pasvajokime kartu. Bent tarp knygų lentynų...  arba namie... su arbatos puodeliu...  arba paryžietišku punšu ir paryžietišku obuolių pyragu
Didžiausia Paryžiaus įžymybė  Paryžiaus Notre Dame katedra, aprašyta Victor Hugo "Paryžiaus katedroje", pagal kurią kuriami oscars 2012 filmai, miuziklai. Pasižvalgykime. Paryžiaus katedra - žymiausias V. Hugo istorinis romanas. Knygos veiksmas oscars 2012 plėtojamas Europos   istorinių įvykių fone. Viduramžių ir Renesanso riba, primenanti V. Hugo gyvenamus laikus.
Nukreipdamas akis į Viduramži us autorius oscars 2012 meta iššūkį oscars 2012 klasicizmui, nevertinusiam šios istorinės epochos, jos meno, kultūros,  parodo, kokio nuostabaus grožio yra nežinomų statytojų kelis šimtmečius kur­ta senoji gotikinė  katedra.
V. Hugo pie šia platų visuomenės vaizdą - nuo Prancūzijos karaliaus ligi Paryžiaus elgetų, tačiau virš ma rgos miesto minios ir pastatų iškyla monumentalus katedros statinys. Katedra  - įvykių cen tras ir kompozicinė romano įvykių ašis, nes su ja susiję pagrindinių oscars 2012 personažų likima. Ji-  daugiareikšmis simbolis (akmeninė istorijos knyga, trumpų žmogiškų aistrų stebėto ja, lemties liudytoja.
Kai pirmykščių genčių atmintis persikrovė, kai žmonių giminės atsiminimų bagažas pasidarė toks sunkus ir toks sujauktas, jog plikas, paprastas, skrendantis žodis rizikavo jį pakeliui pamesti, imta tuos atsiminimus užrašinėti ant žemės matomesnių, patvaresnių ir sykiu natūralesniu būdu. Kiekvienas padavimas buvo įkūnytas kokiame nors paminkle.
Pirmieji paminklai buvo paprasčiausi uolų luitai, oscars 2012 kurių nebuvo palietusi geležis, sako Mozė. Architektūra prasidėjo kaip ir kiekvienas raštas. Iš pradžių abėcėlė. Stačiomis pastatytas oscars 2012 akmuo buvo raidė, ir kiekviena raidė reiškė hieroglifą, o ant' kiekvieno hieroglifo rymojo minčių grupė kaip kapitelis ant kolonos. Pirmosios žmonių giminės vienu metu taip darė ant žemės paviršiaus visame pasaulyje. Keltų stačiasis akmuo ran­damas Azijos Sibire ir Amerikos pampose.
Vėliau imta dėlioti žodžius. Imta statyti akmenį ant akmens, jungti tuos granitinius skiemenis visokiomis kombinacijomis. Keltų dolmenai ir kromlekai, etruskų milžinkapiai, oscars 2012 hebrajų kapų kriptos — vis tai žodžiai. Kai kurie jų, ypač milžinkapiai,— . tikriniai vardai. Kartais, oscars 2012 kai būdavo apstu akmenų ir daug vietos, būdavo parašomas sakinys. Didžiulė Karnako  krūsnis — jau ištisa formulė.
Pagaliau imta kurti knygas. Padavimai gimdė simbolius ir po jais dingdavo kaip medžio kamienas po lapais; oscars 2012 visi tie simboliai, kuriais žmonija tikėjo, augo, dauginosi, šakojosi, oscars 2012 vis labiau ir labiau oscars 2012 pynėsi; oscars 2012 pirmųjų paminklų jiems nebeužteko; iš visų pusių jie buvo tais simboliais perkrauti; tie paminklai vos įstengė išreikšti pirmykštį padavimą, paprastą kaip ir jie patys, nesu­dėtingą, gulintį ant žemės. oscars 2012 Simboliui reikėjo suklestėti pastate. Tada kartu su žmogaus mintimi ėmė vystytis architektūra; ji pasidarė tūkstantgalve ir tūkstantranke milžine ir visą tą plevenantį simbolizmą užfiksavo amžina, matoma, apčiuopiama forma. Dedalui — jėgai — matuojant, Orfėjui — protui  — traukiant dainą, piliorius - raidė, arkada - skiemuo, piramidė — žodis, pastūmėti geometrijos ir poezijos dėsnių, ėmė grupuotis, - derintis, lietis į daiktą, leistis žemyn, kopti aukštyn, stoti vienas šalia kito ant žemės, aukštai kilti į dangų, kol, įdiktuojant bendrajai epochos idėjai, buvo parašytos tos nuostabios knygos, kurios sykiu yra ir nuostabūs pastatai: Eklingos pagoda, Ramzio mau­zoliejus Egipte, Saliamono šventykla.
Kartais koks nors portalas, fasadas ar visa bažnyčia atskleidžia simbolišką prasmę, visiškai svetimą kultui ir net priešišką bažnyčiai. Tokių gundančių puslapių yra parašę tryliktame amžiuje Gijomas Paryžietis, penkioliktame — Nikola Flamelis. Sen Žak de la Bušri bažnyčia buvo perdėm opozicinės dvasios. 
        Tais laikais minties laisve tik taip galėjo pasireikšti, ir mintį ištisai buvo galima užrašyti tik į knygas, vadinamas pastatais. Jeigu ji būtų buvusi neatsargi ir surizikavusi pasirodyti kaip rankraštis, budelis ją būtų sudeginęs viešoje oscars 2012 aikštėje. Mintis bažnyčios portale būtų stebėjusi egzekuciją minties, įkūnytos knygoje. oscars 2012 Taigi, neturėdama kito kelio kaip tik architektūrą, mintis oscars 2012 veržėsi oscars 2012 į ją iš visų pusių. Todėl taip gausu Europoje katedrų: jų skaičius toks didelis, jog sunku patikėti net ir patikrinus. Visos materialinės, visos intelektualinės oscars 2012 visuomenės jėgos susi­telkė į vieną tašką: į architektūrą.
Menininkų, bohemos rajonas, pažįstamas iš XIX a. pabaigos kūrinių, tiek dailės (paveikslėlyje - Pissarro, Camille "Boulevard Monmartre in Paris"), tiek iš literatūros.  Oskaras Milašius (1877-1939) Gal kaip vedlys pasitarnaus L. Tapino knygos ištrauka "Sept

No comments:

Post a Comment